Aranka in New Zealand

Een nieuw-zee-land

Mooie mensen,

Ik ben in Nieuw Zeeland! Mocht het je benieuwen wat ik aan het doen ben aan de andere kant van de wereld, voeg dan je mailadres toe ergens op deze site en je krijgt een berichtje wanneer ik iets nieuws schrijf.

Het is alweer 3,5 week geleden dat ik Nederland verliet met kriebels in mijn buik en veel goede moed. De kriebels zijn gezakt en de goede moed groeit elke dag. Ze groeit naast plezier, geluk en enthousiasme.

Aangekomen op Auckland Airport ben ik heel gastvrij opgevangen door Suus en Rob, alsof ze mijn lang-niet-geziene oom en tante waren. Daar mocht ik slapen en bijkomen van de reis. We zijn naar de mooie stukjes natuur gereden en hebben een leuke sightseeing-tour gedaan.

Na drie dagen ben ik naar Kawai Purapura gegaan. Een Yoga Retreat Centre aan het randje van Auckland. Je gaat bij de grootste shoppingmall van NZ naar links en bij het rugbystadium naar rechts, het paadje op en dan… alleen maar groen! Deze plek is een kleine, groene bubbel in de stad. Als je de bouwmachines niet hoort lijkt het alsof we midden in de jungle zijn. Enorme bomen, papegaaien, prachtige bloemen, een rivier, en een zwembad! Het is groot, met wandelbos en bijna 100 mensen die hier wonen. Ik ben hier samen met 25 andere vrijwilligers en werk bij retreats, accommodatie, in de tuin, bij bouwklusjes en overige karweitjes.

Ik heb het hier heerlijk. Inmiddels heb ik een paar goede vrienden en we hebben het heel gezellig. Ik doe veel yoga en kan bijna elke dag lessen volgen. Dat is een grote luxe, het voelt bijna alsof ik zelf een retraite doe. Op vrijdagavonden geef ik dansles, wat een heel prachtig experiment is. Ik mag een mooie grote zaal gebruiken en iedereen mag gratis meedoen. Het heet ‘Moving from within’, waarin ik dansimprovisatie met de essentie van meditatie en yoga combineer. Ik vind het heerlijk om te faciliteren en mensen genieten ervan. Vanaf komende week ga ik massages geven. Ik voel me dankbaar dat ik zoveel mogelijkheden krijg om te leren en uit te proberen. Ik krijg goede feedback en mensen zijn open en eerlijk.

Genoeg te doen, zien en beleven dus! En af en toe gaan we op een ‘tikitour’ (avontuur), naar een strand of bos. De natuur is adembenemend mooi. De bomen zijn magisch, zó dik en groot en oud. Soms heb je wel 5 mensen nodig om er eentje te omarmen.

Ik ben geland, met mijn hele lijf, hoofd en hart. Dat duurde even, ook al is de overgang van cultuur veel kleiner dan in mijn voorgaande avonturen.

Maar ik ben hier, en ik ben goed. Heel goed.

Ik stuur duizend lentezoenen naar Nederland. Vang er één!

Liefs

Reacties

Reacties

Hilbert

Hee liefje. Wat een mooie berichten weer. Gelukkig herkennen ze ook in Nieuw Zeeland al na een paar weekjes je mooie talenten. Geniet en inspireer! Daar ben je goed in. Dikke kus

Rob

en wat lees ik nu, massages geven... dat had ik eerder moeten weten. :-)

Anne-Marie

Aranka! Wat een andere wereld..en toch dezelfde! Fijn dat je er goed op je plek bent en je zo lekker bezig bent..geniet ervan! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!